پروژه‌ای با هدف بومی‌سازی تولید داروهای بیوتکنولوژیکی برای درمان سرطان پستان در قزاقستان با حمایت شرکای تجاری قزاق و موسسات علمی، با همکاری شرکت دارویی رُش آغاز شده است. این پروژه ضمن کاهش هزینه‌های سلامت، دسترسی بیماران قزاق به داروهای حیاتی را افزایش می‌دهد.

غول دارویی سوئیسی روشه، تولید داروهای نوآورانه را در قزاقستان آغاز کرد

به گزارش سلامت نیوز این پروژه در پی توافق بین روشه، SK-Pharmacy LLP قزاقستان، نوبل و موسسه تحقیقات انکولوژی و رادیولوژی قزاقستان، با حمایت شرکت ملی قزاقستان اینوست صورت گرفت. بر اساس این توافق، روشه متعهد شد تا تولید محلی سه داروی بیوتکنولوژی برای درمان سرطان پستان HER2 مثبت، یک شکل تهاجمی از بیماری که تا ۲۰ درصد از بیماران سرطان پستان در قزاقستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، راه‌اندازی کند.

این طرح نه‌تنها هزینه‌های نظام سلامت قزاقستان را کاهش می‌دهد، بلکه با تولید بومی داروها، دسترسی بیماران به این داروهای ضروری نیز بهبود خواهد یافت.

آکمارال آلنازاروا، وزیر بهداشت قزاقستان، در مراسم افتتاحیه گفت: «بومی‌سازی [تولید] داروهای انکولوژیک توسط یک رهبر جهانی مانند روشه، گامی بزرگ برای کشور ما است. این پروژه به بیماران دسترسی به درمان‌های پیشرفته را می‌دهد و به توسعه زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی قزاقستان کمک قابل توجهی می‌کند.»

انتقال فناوری‌های پیشرفته و توانایی‌های تولیدی روشه به شرکای محلی، هزینه‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی در قزاقستان را کاهش داده و دسترسی بیماران به داروهای ضروری را به طور قابل توجهی گسترش می‌دهد. سالانه حدود ۵۰۰۰ مورد جدید سرطان پستان در این کشور ثبت می‌شود که حدود ۱۲۰۰ مورد منجر به مرگ می‌شود. انتظار می‌رود این پروژه تعداد بیماران تحت درمان را تا سال ۲۰۲۶ به ۱۳۳۵ نفر افزایش دهد.

این پروژه بخشی از برنامه قزاقستان برای افزایش سهم داروها و دستگاه‌های پزشکی تولید داخلی به ۵۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha